Tim Sundberg

- En norrlännings äventyr i stora staden -

12 - 09 - 2013

Var ett tag sen man var här och härjade.
Har tappat motivation/ork att skriva helt.
Dels för att jag för det mesta är helt slut när jag kommer hem från jobbet.
Men mest för att det som misstänktes nu har blivit ett faktum.
Har sen en del månader tillbaka av och till fått fruktansvärt ont i magen.
Ett otroligt tryck vid mellangärdet och lite till höger om det.
Jag har faktiskt på senare år faktiskt lyckats skaffa mig ganska hög smärttröskel.
Men när det här väl slår ut då passeras den gränsen med bred marginal.
 
Värsta gången var hos Nadja på semestern.
Provade mota med samarin som funkat varje gång innan men det hjälpte inte, trots att jag tog två på en gång.
Provade efter en liten stund med en till dubbeldos, men den verkade inte den heller.
Tillslut sa jag till Nadja att jag inte klarade mer.
Fick numret och ringde sjukvårdsupplysningen i skövde, som direkt skrev en remiss till akuten i skövde.
Dom ville även skicka mig med ambulans till sjukhuset, men Marie var en ängel och ställde upp och körde mig.
Efter blodprover och lite klämning på magen, så fick jag veta att mina levervärden var felande.
Dom var ganska säkra på gallsten och bad mig uppsöka min vårdcentral hemma så fort jag kom hem.
 
Sagt och gjort, sen nu några blodprover och ultraljud senare kom det fram till att så var även fallet.
Så mitt humör är absolut inte på topp.
Min ork är inte speciellt mycket högre.
Tycker mig redan ha upplevt nog med skit, men inte då.
Jag hade heller inte några stenar utan där var proppfullt av dom.
Så nu är uppföljningsmöte bokat med min läkare för det ska bort.
Tänker inte springa omkring med dom här besvären mer.
 
Uppföljning kommer.
Ska även prova återgå till daglig uppdatering med.
 
-HejpA-
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Kul att du skriver igen :D Ja gallan är ingen rolig knul att va oense med. Blä och fy. Hoppas att du snart blir fri den. Hej Pa

    2013-09-12 | 18:52:32

Kommentera inlägget här: