Tim Sundberg

- En norrlännings äventyr i stora staden -

16 - 08 - 2013

Måste få fixa till magen snart och det e pronto.
 
Har sen några månader tillbaka haft problem med en krånglade mage av och till.
För mycket socker (cola) sa ena läkaren, gallsten sa den andra som också kollade och märkte felande levervärden.
Först här i Blackeberg, andra var i Falköping vilket slutade på akuten i Skövde där Marie var en ängel som skjutsade mig.
 
Men har haft samma shit av och till i någon månad före det också.
Fick otroliga krämpor i magen och ordentligt tryck i bröstkorgen.
Jag har hyffsat hög smärttröskel men det där får alla att vika ner sig.
Det är sjukt vad in i helvete ont det gör. Sabbade min sömn igår som så många gånger förut.
5-6 gånger vet jag att jag tidigare har fått samma uppleva samma smärta.
 
Men igår kändes det mer ändå, tror jag i alla fall.
Kan ha varit samma smärta bara det att det var ett tag sen som jag fick dom innan attacken igår.
Utan tvekan det värsta uppvaknandet som jag varit med om någonsin-
 
Otrolig störande är det också för det finns inget du kan typ göra åt det såvida du nu inte har medicin mot det.
Vilket jag nu som tur är har fått utskrivet på recept och ja asken ligger fint på hyllan bredvid mig här i rummet.
 
Annars då?
Jo plågsam dag som fasen.
Låg som sagt och spände mig i 3 timmar innan Voltaren-saken gjorde sitt.
Så idag har jag haft träningsvärk i magen hela dagen.
 
Vad gör jag nu då?
Ligger bara framför dator/tv/tvspel och tar det lugnt.
Blir en lugn helg den här, orkar fasen inte dricka.
Hejdar mig till jag åker upp till morbror Leif om 2 helger.
 
Håller fasen på att somna nu. Sjukt vad trött jag blivit.
Var dyngslut redan vid halv 9 idag. Alldeles matt.
 
Orkar knappt ha ögonen öppen.
Blir att lägga sig i sängen och hoppas på att slippa bekymmer i natt med.
 
Ta det lugnt med flaskan nu.
-HejpA-

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Om smärtan sitter på vänster sida låter gallsten troligt. Har haft några sådana "attacker" och den smärtan är nästintill outhärdlig och för mig blev det också som ett tryck över bröstkorgen. Första gången trodde jag seriöst att jag var döende!

    2013-08-16 | 23:09:43
  • linda säger:

    Det var jag som skrev nyss!

    2013-08-16 | 23:12:19
    Bloggadress: http://summerberry.wordpress.com

Kommentera inlägget här: