Tim Sundberg

- En norrlännings äventyr i stora staden -

09 - 04 - 2013

Nu var det ett tag sen jag skrev nåt här.
Har inte känt att jag varken orkat eller haft lust.
Ska väl så gott jag kan summera dom dagar som har varit i mellan.
 
FREDAG:
Packade jag väskan och åkte till Morbror Leif i Sundsvall.
Väl framme tog vi oss varsin Old Ox, beställde hem pizza och kikade på Timrå - Leksand.
Tyvärr fick dom stryk men det gör inte så mycket här på försäsongen.
Det var en trevlig och bra kväll i alla fall.
 
LÖRDAG:
Satte oss och knåpade ihop varsin trav-rad där min tillslut resulterade i 7 rätt.
Tyvärr ganska många favoritvinster så vi var ungefär 40.000st kuponger.
Men gav ändå roliga 450kr ungefär till slut.
Vi drog även ut en sväng till Birsta och Leif handlade en ny telefon.
Eller ja ny och ny, en exakt likadan som han hade, fast ja ny.
Köpte även biljetter till Sundsvall - Timrå (kvällens höjdpunkt).
Åkte hem, via pizza playa igen och beställde med oss pizza.
Drog i oss dom ganska snabbt och begav oss ut till Bosvedjan till gamla obs.
Sen gick vi till gärdehov.
Efter matchen som Timrå vann med 2-0 gick vi tillbaka i bilen.
Hinner knappt mer än hoppa in i bilen förrän jag känner världens tryck i bröstkorgen (igen).
Och magkramper i ett Sundsvall där man bygger om vägen för fullt är absolut inte roligt.
Man spänner sig nog som det är tycker man, sen massa gupp och gropar på det.
Ja resan hem var inte rolig.
Tur som det var så var det sista jag slängde i väskan tabletterna mot det.
Så i med en sån när vi kom hem, lade mig i sängen, sen var det bara att vänta.
Efter ungefär 40-45 minuter började den verka ordentligt och drog ner smärtan så pass att jag kunde somna.
Så passade på, trots att klockan inte var mycket mer än 9.
Leif kollade på Stenson på viasat golf.
 
SÖNDAG:
Vaknade upp skönt för magsmärtorna var borta.
Fikade oboy och mackor och sen vart det golf på tv hela dagen.
Drack min ramlösa som jag bytt ut istället för att dricka massa cola.
När jag slutade med cola hade jag sån sjuk abstinens så jag trodde att jag skulle klättra på väggarna.
Jag fick världens huvudvärk och det bara snurrade, det var ungefär samma som när jag försökte sluta snusa.
Det var helt sjukt, trodde jag inte att man kunde få.
I och för sig var jag ju ganska beroende av den då jag drack nästan 3-4 liter cola om dagen.
Skönt att ha det som ett avslutat kapitel.
 
Måndag:
Var det dags för att resa hem, men inte förrän kl 6 på kvällen.
Så spenderade lite tid på stan, handla mig några t-shirts och lite hårvax.
Gick hem igen till Leif som var i Timrå och spelade golf och tittade på lite tv resten av dagen tills det var dags att dra till tåget.
Första klass hem, hungrig som fasen och bara massa skit i bistron.
Tur man hade viaplay på luren i alla fall så man kunde ju titta på Stenson hela vägen hem.
Väl tillbaka i huvudstaden bar det direkt iväg till Max.
Köpte mig 5 cheeseburgare och ruschade iväg till tuben mot blackeberg.
Annorlunda tunnelbanetur var det den här gången.
Kom en hemlös och tiggde pengar, vilket det gör varje dag.
Men det här var faktiskt en jäkligt fin tjej, så fick nästan lust att ta med hon hem haha.
Men jag gav hon några småmynt och sista cheeseburgaren jag hade kvar för jag var ganska mätt.
Hon såg väldigt hungrig ut då hon tittade på min lilla max-påse ganska mycket.
Hon vart överlycklig av hamburgaren och det resulterade i en kram och en puss på kinden.
 Alltid kul att hjälpa folk. :)
När jag äntligen var hemma i lägenheten slängde jag mig i sängen och slog på golfen.
Stenson satte ett bunkerslag rakt i koppen och jag jublade rakt ut.
När jag väl vart tyst hörde jag hur kommentatorn sa exakt samma sak i vardagsrummet där pappa satt och tittade.
Insåg att min sändning låg ungefär 20 sekunder före hans och jag vet pappas humör om man avslöjar nåt i förtid.
Så fick tänka på det resten av kvällen sen dom sista 3-4 hålen haha.
Han vann i alla fall och leder nu Fed Ex cupen totalt.
Svensk är herre på täppan, trots miljoner amerikaner runtom.
 
Tisdag:
Tog jag det så lugnt som möjligt.
Förde över pengar till pappa och vi bokade biljetter till Thailand!!!
Jag som sagt att jag aldrig tänkte åka till Thailand någonsin, nu är det ganska ändrat haha.
Sen gjorde jag inte så mycket mer, spelade lite nhl med några kompisar och avslutade kvällen med att titta på Iron Man 3.
 
Nu ska jag ut på lite äventyr, men det skriver jag om sen ikväll.
Ma råkes.
 
-HejpA-

Kommentarer


Kommentera inlägget här: