Tim Sundberg

- En norrlännings äventyr i stora staden -

15 - 08 - 2013

Ganska intressant dag idag.
 
Morgonen började med att jag knappt tog mig på jobbet.
Skulle igenom spärren så lade kortet på läsaren och började gå igenom den.
-bipp bipp bipp bipp- spärren slog tvärstopp och jag gjorde nästan en volt över den.
Provade om och om igen men samma röda kryss visade sig.
 
Gick till kuren där en grek eller nåt, sa att det var trasigt.
Att jag behövde åka in till centralen på sl-kundservice och be dom hjälpa mig.
Så fick åka gratis på morgonen och tog mig i alla fall till centralen i tid.
Stressringde och väckte pappa vilken jag vet har underbart morgonhumör.
Behövde pengar så jag kunde köpa mig ett nytt då kundservicen naturligtvis öppnade först halv 7.
 
Han svarade naturligvis inte utan ringde upp några minuter senare lagom sur.
Fick tillslut pengar av han, stressköpte mig ett nytt månadskort och sprang till pendel som jag precis hann med.
 
Väl efter jobbet gjorde dom en rekonstruktion av mitt gamla kort på ett nytt på sl-servicen.
Har jag vetat det har jag bara köpt några enkelbiljetter istället för ett nytt månadkort.
Så nu har man 2st såna, någon som vill åla tunnelbana med mig?
 
Nu har jag i skrivande stund precis sett Aregawi ta VM-guld till Sverige ganska enkelt.
Enda VM-guldet vi antagligen kommer få på? 20-25 år?
Tror absolut inte att Emma fixar nån medalj på höjdhoppet.
 
Nu ska jag sätta mig vid nhl igen och spela lite innan det vankas bedtime/film.
Väl mött imorgon igen.
 
-HejpA-
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: