Tim Sundberg

- En norrlännings äventyr i stora staden -

14 - 08 - 2013

Ytterligare en dag passerad.

Börjat få lite funderingar på om det verkligen är det här jag vill göra.
Jag valde ju yrket får att få naja och hålla på med betong inte springa runt som en bitch och städa.
Som tur är får jag snart göra det igen om 2 veckor. Men vägen dit känns lång.
 
Inte fan vill jag springa runt med en sop och städa efter alla.
Det ska inte en BETONG-lärling göra.
Ska bli väldigt intressant att se vad byggnads säger när jag lämnar in min lärlingsbok och har typ 15 timmar armering och än mindre gjutning.
 
Men jag har insett nu att Veidekke är ett jävla skitföretag. Eller ja dom högre som är pantad i huvudet.
Först ville man sparka lärlingar för vi var sist in, vem ska då ta över när dom gamla drar?
Nej fy fan, anledningen att man är kvar är väl för att dom gör plånboken tung.
 
Men å andra sidan kan jag inte komma på vad jag skulle vilja göra istället.
Bästa vore ju om man fick skriva SE hela året och bara vara ledig känns det nu.
 
Nej som sagt, vet inte vad jag vill göra längre.
 
-HejpA-

Kommentarer

  • Denise säger:

    Det är jobbigt när man börjar fundera så där..om man verkligen gör de man vill? Jag vet inte heller..uska livet ut känns inte som nån större karriär :D Men jag tror att en dag skiner en lampa upp o man vet exakt var de ska bära!

    2013-08-14 | 19:52:30

Kommentera inlägget här: