Tim Sundberg

- En norrlännings äventyr i stora staden -

21/22 - 08 - 2013

21:a
Lyckades ju naturligtvis somna igår nästan direkt efter jobbet så antar att man var ganska slutkörd.
Är minst lika trött idag men jag snabbade mig på nu att kika in här medans ögonlocken fortfarande är uppe.
Fick i alla fall veta igår vart jag ska nu på måndag.
Jag ska ingenstans, jag kommer bli satt på lådan som det så vackert heter.
Vara hemma, med ganska dåligt betalt och vänta på att projektet som jag ska vara på drar igång.
Lite försenat där på grund av att Geologerna räknat lite fel och sett helt fel i sina utmätningar.
Det som skulle varit lera (ex antar ton) visade sig vara ännu mer berg så det är skjutet på i några veckor.
 
Vart inkallad till Micke idag med och hade litet samtal med han.
Han ville att jag skulle bli en mer lagspelare och tyckte väl att senaste veckorna hade jag sett seg ut.
Mer som att jag bara var där för att pappa fixat in mig.
Men jag kontrade ganska snabbt att får man göra samma skit i 2 år, utan att göra det som gjorde att man valde yrket. Så blir man faktiskt ganska less tillslut.
Han svarade då med att han med får åka in på kontoret ibland och sitta med papper, som han hatar att göra.
Jag svarade naturligtvis emot och frågade om dom gångerna det händer, sitter han i 2 år med det då.
Då vart han bara tyst och tänkte efter lite, sen fattade han vad jag menade så gick vinnande ut den striden.
 
Så vad ska jag nu göra på dessa 2, kanske fler veckor minisemester?
Funderar på att göra ett kärt återbesök i byn i norr.
Nästa helg ska jag i alla fall till Morbror och dra på SCA-cupen Sundsvall - Timrå. (ett måste varje år)
Morbror kommer för övrigt och plockar upp mig på jobbet imorgon om jag nu inte blir klar tidigare.
Har lite smågrejer att göra sen drar jag därifrån ganska direkt.
Be Micke räkna in och skriva under mina timmar bara i lärlingsboken och tidrapporten så är allt klart.
Så jag slipper Sollentuna förhoppningsvis ett bra tag framöver.
 
22:a
Vad har jag nu gjort idag?
Jag har putsat till en trappa exakt hela dagen, har förbannat ont i både knäna och i ryggen.
Speciellt knät som jag ramlade och slog illa i Båstad, vete fan vad som hände med det.
Är långt ifrån bra i det fortfarande, måste nog kolla upp det snart om det inte går till sig.
Morgondagens äventyr blir att putsa klart det lilla som jag har kvar på den.
Ska Spackla några trappsidor i sista huset och sen plocka ihop.
Sen drar jag som sagt, beroende på tiden kanske jag stannar kvar och inväntar morbror.
Annars åker jag hem och väntar på han och mamma.
 
Börjat kika litegrann på skotrar med, känner att det kanske kan vara dags för en uppgradering på den jag har.
Speciellt med då jag vet att min farbror är utan och verkar vara lite småsugen på den jag har just nu.
Blir det en ny vet jag redan vad jag ska ha.
Polaris är ju enda alternativet och antagligen blir det en pro xr 800.
Time will show, nu först imorgon väntar en golfrunda med Leffen och Pappsi.
En dag i taget.
 
Nu sängen och film.
 
-HejpA-
 

Kommentarer

  • Ylvor säger:

    Hoppas det löser sig, kul å läsa

    2013-08-22 | 20:11:13

Kommentera inlägget här: